Tuesday 14 February 2012

Feldaku...FELDA Palong Timur 3


  • Felda Palong Timur 3 terletak di daerah Segamat, poskod kawasan ialah 85100 dan Felda ini adalah salah satu dari gugusan Palong Timur yang merangkumi Palong Timur 1,2,3,6 dan 7. Mana pergi Palong Timur 4 dan 5 ??? Palong Timur 4 dan 5 terletak lebih jauh sedikit-lagi dalam.
  • Felda ini diletakan dibawah kawasan parlimen Segamat (Datuk Seri Dr S.Subramaniam) dan adun Buloh kasap (Datuk Othman Jais) .Felda ini juga terletak berhampiran dengan sempadan Negeri Sembilan(10 minit dan sampai Nogori). ~info~
  • pppssst~~ padahal ada dikalangan kamu tak tahu pun siapa yang jadi YB  di  kawasan sendiri...hoho
  • Sering kali berlaku kekeliruan diantara Felda Palong Timur dan Felda Palong...kebanyakkan orang sering beranggapan Felda Palong Timur adalah Felda Palong walhal Felda Palong itu terletak di Negeri Sembilan manakala Felda Palong Timur masih di dalam kawasan Johor .( Im proud to be a Johorean) 
  • Palong Timur 3 pada pandangan saya masih memerlukan banyak penambaikkan dari segi organisasi penduduk dan pegawai yang saya lihat terlalu mengutamakan kroni yang seterusnya boleh membawa kepada ketirisan dan penyelewengan. Malah, pejabat pos (gambar dibawah) yang dilihat sangat uzur juga perlu ditukar dan dinaik taraf perkhidmatannya, bukan sekadar mengambil dan menghantar surat sahaja.
  • Boleh check gambar2 Felda Palong Timur 3  dan kawasan-kawasan sekitar Gugusan Felda Palong Timur.

Tugu nama :)


Petronas

Pejabat Pos yang uzur...Perlu ditukar...memalukan!!!

Pejabat Felda PT3 yang diketuai oleh seorang yang malas turun padang...ceh


Bas Stand Super busa..port jemput minah kilang..


Balai Polis...


Sekola lamaku....Sekolah Rendah Palong Timur 2..

 



0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright (c) 2010 En. Rasional. Design by WPThemes Expert

Themes By Buy My Themes, Gifts for GirlFriend And Skull Belt Buckles.