Thursday 29 November 2012

Anda ada Idea untuk Komuniti ???

Meningkatkan dan memeriahkan komuniti kejiranan di Malaysia.Cadangkanlah satu cara untuk meningkatkan atau membangunkan kawasan kejiranan anda yang meningkatkan kualiti kehidupan dalam masyarakat...mana tahu boleh menang

mari join challenge ini...GENOVASI CHALLENGE


Cabaran ini menawarkan anda peluang untuk berfikir secara berbeza - di luar amalan harian atau pemikiran anda. Oleh itu, anda mungkin mahu memberi tumpuan kepada mana-mana satu atau beberapa isu-isu yang berkaitan dengan kawasan kejiranan dan masyarakat, seperti:
  1. Menggalakkan tanggungjawab peribadi untuk kebersihan persekitaran kejiranan dan berfikiran bahawa akan ada tindak balas yang lebih positif daripada sesetengah ahli masyarakat daripada yang lain. Apa yang mungkin dapat menggalakkan rakyat dan semua peringkat umur, untuk bertanggungjawab untuk persekitaran kita ? 
  2. Melibatkan kumpulan-kumpulan masyarakat yang berbeza atau individu dalam proses penglibatan komuniti. misalnya warga tua, kanak-kanak dan mereka yang kurang bernasib baik.
  3. Melibatkan syarikat perniagaan dan institusi awam, seperti sekolah, hospital, majlis, institusi agama, dan lain-lain  ke dalam proses-Bagaimana mungkin institusi-institusi itu memperolehi faedah baru dengan penglibatan mereka selain hanya berdiam diri ?


0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright (c) 2010 En. Rasional. Design by WPThemes Expert

Themes By Buy My Themes, Gifts for GirlFriend And Skull Belt Buckles.